Ahad, 3 Mei 2009

KE RUMAH SHEIKH ABUYA

Sahabat semua, pada 1 Mei 2009, aku sekelurga dan Rosdi bersama keluarganya bertandang ke rumah Sheikh Abuya. Al maklumlah nak buat 'reunion'. Terperanjat aku lihat rumah dia, mak ai, punya besar! Ada lima atau enam bilik. Sesuai la dengan tentera yang ramai. Alhamdulillah ramai kawan-kawan kita dah teguh bertapak, tak tumbang ditolak. InsyaAllah jika kerja diiringi keberkatan begitulah hasilnya. Aku bisik-bisik juga berapa habis belanja buat sebuah banglo? Hampir 200 ribu. Wau, ganas tu.
Sekoyong-koyong aku sampai dijemput masuk berbual dan makan nasi. Kemudian aku jemput Rosdi yang lambat tiba untuk dibawa ke rumah Abuya. Selesai Rosdi dan keluarga menjamah nasi kami berbual pasal, perjumpaan kita. Abuya cadangkan agar kita bertemu di daerah Kuala Lumpur atau lebih tepat di Frim (Kepong). Aku rasa baik juga kita ke sana di samping bertemu, kita juga ada pilihan yang banyak untuk melawat tempat-tempat di sana.
Kita akan adakan aktiviti bersama-sama di sana, insyaAllah. Boleh redah hutan sikit dan naik canopi, mandi dan aktiviti lain. Dengar cerita Nan Ida setuju nak cari tempat menginap. Harapan agar dapat tempat yang mampu dibayar kita semua. Kami juga dah bersetuju nak buat dalam pertengahan bulan Disember. Harapan agar sahabat semua dapat menyertai. Jika ada , plan lain cuba cari waktu yang lain. Yang bersesuaian dengan waktu yang dinyatakan. Jika sahabat semua dapr war-warkan kepada rakan-rakan yang lain alhamdulillah. Cuba-cuba konteks member-member yang lain. Wasalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan